Werkwijze

Sommige  kinderen verliezen het vertrouwen in hun eigen capaciteiten en vervallen dan in gedrag dat signalen afgeeft van onvermogen en machteloosheid. Ze trekken zich terug, zijn boos of verdrietig, ze zitten op zo'n moment niet lekker in hun vel.
Dat frustreert want je wilt als ouder graag het beste voor je kind…
Soms gebeuren er dingen waartegen je jouw kind had willen beschermen of je kind voelt zich naar zonder dat je als ouder begrijpt wat de reden daarvan is.
Het is dan voor een kind belangrijk om niet te lang “vast te zitten” in een ontwikkelingsfase die een verdere gezonde ontwikkeling in de weg staat.
Dat is moeilijk en als ouder weet je niet altijd hoe je een kind dan kunt begeleiden.

Integratieve kindertherapie kan helpend zijn, het is een vorm van therapie waarbij het kind de deskundige is, Het kind staat centraal. De therapie is geschikt voor kinderen van 4 t/m 14 jaar.

Er is geen betere methode die vertelt of laat zien waarom hij doet wat hij doet. Het kind gaat op zoek naar eigen oplossingen die binnen zijn mogelijkheden liggen.

Met mijn speelsheid, warmte, creativiteit, nieuwsgierigheid, fantasie, vakkennis en gevoel, begeleid ik het kind in het zoeken van zijn mogelijkheden. Het is mooi om te zien dat ieder kind anders is en op een eigen wijze grip krijgt op zijn of haar probleem.

Integratieve kindertherapie is geschikt voor kinderen:

  • met lichamelijke en psychosomatische klachten, zoals buikpijn, hoofdpijn, eczeem;
  • met ontwikkelingsfaseproblematiek, zoals eetproblemen, slaapproblemen, zindelijkheidsproblemen, motorische problemen;
  • met opvallend gedrag, zoals liegen, het hebben van woedeaanvallen, moeite met concentreren, contact maken en/of aandacht vragen;
  • met sociaal-emotionele problemen, zoals angsten, agressief gedrag, verwerking van nare ervaringen als gepest worden, mishandeling of scheiding, trauma/ rouwverwerking;
  • met aangeleerde probleemgewoontes, zoals nagelbijten, duimen, haren plukken;
  • met bijzondere eigenschappen zoals hoogbegaafdheid en hooggevoeligheid;
  • die willen leren omgaan met ADHD, Autisme e.a..

naar boven